En blog om mine interesser som omfatter en stor del af det kreative univers. Men mest hækling, Syning, scrapbooking, glaskunst og bagning. Måske også små indlæg om min dagligdag med familien.

26 oktober 2014

Vintergardaroben til Alberte

Den er faktisk på plads og har været det i LANG tid. Men til indendørs brug manglede hun nogle kjoler med lange ærmer.

Hun kan jo stadig bruge den med korte ærmer, men hun har en tildens til at smide cardiganen så snart mor er ude af døren og så kommer den først på igen når jeg henter hende :-)

Så har været i gang med en lille produktion. Dejligt med en del tid til at sy for tiden. Nyder det i fulde drag og elsker at sidde ved maskinen og hører den summe afsted.

Farven snyder lidt for den er mere koral farvet. Har syet et læderhjerte på maven for at pifte den lidt op.
Modellen er fra Børnetøj 4-7 år. Den er super nem at sy og sidder godt.


 En Laralill model i lækker jersey. Elsker den model. Desværre deler min datter ikke helt sammen mening, men håber at den bliver brugt alligevel da hun selv har valgt stoffet. Det er en rest fra lageret - købt hos stofdepotet.

Endnu en simpel model. Stoffet med prikker er fra en bluse købt i genbrugen og striberne er rester fra et tørklæde jeg har syet til min mor for længe siden. 

 Endnu en Laralill model og endnu engang lavet i rester fra lageret. Syntes det er dejligt med lidt farver her i en mørk tid.  Jeg er ikke særlig gode venner med knaphuller i jersey og da denne kant er lavet i noget tyndt mærkeligt noget valgte jeg at forsøge mig med trykknapper istedet. Det fungere ret godt og det er vist ikke sidste gang den løsning vil blive brugt.
Unskyld spammen med alle de billeder - men vil jo så gerne dele alt det jeg får gennem maskinen for tiden :-) Snart er det slut med alt den tid foran maskinen - men mere om det senere når det falder helt på plads. :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar