En blog om mine interesser som omfatter en stor del af det kreative univers. Men mest hækling, Syning, scrapbooking, glaskunst og bagning. Måske også små indlæg om min dagligdag med familien.

27 oktober 2014

Tern, tern, tern.....

Dette kunne godt gå hen at være en af de flotteste kjoler jeg har syet - hvis jeg selv skal sige det.

Jeg er helt vild men det og leder desperat efter den rigtige lejlighed til at indvie den. Tænker sorte strømpebukser og sorte pumps....

Det er model Trudy fra Stof2000.

Den er syet i det lækreste stof. Jeg har sjældent haft så lækkert noget stof i mine hænder. Det er noget jeg har haft med hjem fra USA og jeg har allerede planlagt et sende en lille prøve afsted til mine venner så de kan finde mere til mig :-)
Det er en bomuldsagtig twill med stræk og blød som smør. Jeg har også lavet knapper af stoffet da jeg bare ikke kunne finde noget hvide knapper der kunne passe til. Kraven og ærmeopsmøg er lavet af en fast sort bomuldstwill.
Men må også sige at den tog mig noget tid. Tror jeg har lavet kraven 3 gange før det lykkedes mig at få den rigtig.

3 kommentarer:

  1. Den er super super flot Mette. Vi vil da se den på!!

    SvarSlet
  2. Den er mega fed - jeg tænker røde strømpebukser!!
    Og er helt misundelig over uden at have mærket det!
    Solhilsner
    Stine

    SvarSlet
  3. Hvor er den flot! Virkelig godt lavet. Du bliver da den labreste sild til julefrokosterne!

    SvarSlet